Energiatootmise kõrval on Eesti teiseks murelapseks inimeste liikuvusega seotud transpordisüsteem, mida iseloomustab autost sõltuvuse kasv ja kasvuhoonegaaside heite stabiilselt kõrge tase. Kuidas peaks liikuvussüsteem muutuma, et see võimaldaks keskkonnal säilida, inimestel liikuda ning majandusel areneda?
Veebiseminaril tutvustatakse suure ekspertide küsitluse tulemusi ning otsitakse ühisosa saadud vastustest. Kas muutuste juhtimiseks peaks ohjad haarama era- või avalik sektor või hoopis kodanikualgatuse korras inimesed ise? Milliseid arengusuundasid peavad eksperdid Eesti liikuvuse tuleviku jaoks sobivateks ja milliseid mitte? Kas uute tehnoloogiate nagu pakirobotid, kullerdroonid ja isesõitvad autod laialdane kasutuselevõtt on ekspertide arvates lähema viie aasta jooksul võimalik? Või seisab liikuvussüsteemi areng tehnoloogilise arengu taga kinni? Tartu Ülikooli teadlased vastavad ekspertide arvamusele toetudes nii neile kui ka teistele liikuvussüsteemi puudutavatele küsimustele ning ühiselt arutletakse, mida erinevad lähenemised liikuvuse tuleviku jaoks tähendada võivad.
Esinevad:
Laur Kanger, Tartu Ülikooli tehnoloogiauuringute kaasprofessor ning Sussexi ülikooli (Suurbritannia) siirdeuuringute teadur
Margit Keller, Tartu Ülikooli kestliku arengu keskuse juhataja
Anna-Kati Pahker, Tartu Ülikooli doktorant
“Suur siire Eesti liikuvussüsteemis: võimalikud sekkumised muutuste kiirendamiseks” (ettekande slaidid, pdf, 2 MB)
Teemat kommenteerivad Riigikogu liige Yoko Alender ja Tallinna abilinnapea Madle Lippus.
Arutelu juhib Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane.
Liikuvuse tulevikuväljavaateid käsitlev veebiseminar toimus 6. detsembril 2022 veebis.
Üritusega seotud uudised
-
04.12 2022Arenguseire: Eesti autostumine pidurdab rohepööret
Eestis on kahekümne aastaga kahanenud ühistranspordi, jalgsi ning jalgrattaga tööle liikujate arv 120 000 inimese võrra ja kahekordistunud registrisse kantud sõiduautode arv. Kuidas viia nendes oludes läbi rohepööre, arutatakse 6. detsembril toimuval Arenguseire Keskuse veebiseminaril “Mille taga seisab rohepööre transpordisektoris?”