Läänemere idakalda põhisadamatest on viimase aastakümne (2010-2018) jooksul näidanud kaubamahtude kasvu Leedu, Läti, Poola ja Venemaa sadamad, selgub Arenguseire Keskuses valminud raportist „Merekaubanduse tulevik Eestis. Arengustsenaariumid aastani 2040“.
Uudised
Arenguseire Keskus tutvustas Riigikogu majanduskomisjonile raporteid „Merekaubanduse tulevik Eestis. Arengustsenaariumid aastani 2040“ ja „Lipuriigi konkurentsivõime“.
Eesti sadamaid läbivate kaubamahtude seisukohalt saab oluliseks see, milliseks kujuneb Soome kaubavahetuse maht Lõuna-Euroopa, Türgi, India ning teiste Aasia riikidega, selgub esmaspäeval, 21. septembril avaldatavast Arenguseire Keskuse raportist „Merekaubanduse tulevik Eestis. Arengustsenaariumid aastani 2040“.
Uue laeva tulek Eesti lipu alla võib tuua riigieelarvesse maksutulu 45 000 – 240 000 eurot aastas, selgub Arenguseire Keskuse esmaspäeval, 21. septembril avaldatavast raportist. Eesti arenguteeks pakutakse välja keskendumist keskkonnasäästlikkusele ja saamist „roheliste laevade lipuriigiks“.
Meretransporti on võrreldud maailmamajanduse vereringega – meritsi toimub üheksa kümnendikku maailma kaubavedudest ja koos majanduse kasvuga suureneb ka merevedude maht. Milliseks kujuneb aga merekaubanduse tulevik lähikümnenditel, arvestades teadaolevaid pikaajalisi arenguid merenduses ning esilekerkivaid riske?