Läänemere idakalda põhisadamatest on viimase aastakümne (2010-2018) jooksul näidanud kaubamahtude kasvu Leedu, Läti, Poola ja Venemaa sadamad, selgub Arenguseire Keskuses valminud raportist „Merekaubanduse tulevik Eestis. Arengustsenaariumid aastani 2040“.
Uudis
Arenguseire Keskus tutvustas Riigikogu majanduskomisjonile raporteid „Merekaubanduse tulevik Eestis. Arengustsenaariumid aastani 2040“ ja „Lipuriigi konkurentsivõime“.
Meretransporti on võrreldud maailmamajanduse vereringega – meritsi toimub üheksa kümnendikku maailma kaubavedudest ja koos majanduse kasvuga suureneb ka merevedude maht. Milliseks kujuneb aga merekaubanduse tulevik lähikümnenditel, arvestades teadaolevaid pikaajalisi arenguid merenduses ning esilekerkivaid riske?