Pikksilm: Kuidas kaotada digilõhe?
Digiriigi areng eeldab digilõhe vähendamist, eelkõige maapiirkondade vanemaealiste elanike seas, kus see on kõige suurem. Digiteenuste üha laialdasema kasutuselevõtuga suureneb tulevikus ka tõenäoliselt digiteenuste vastaste hulk elanikkonnas. Neile, kes ei suuda või ei soovi digiteenuseid kasutada, peaksid avalikud teenused olema ka mittedigitaalselt kättesaadavad, kirjutavad Tartu Ülikooli teadlased Ingmar Pastak, Kadri Leetmaa ja Bianka Plüschke-Altof Arenguseire Keskuse väljaandes Pikksilm.
Eesti on digiriigi ja e-teenuste poolest olnud maailmas pikka aega esimeste seas. Mõned aastad tagasi mõjusid selle kohta esitatud faktid, nagu „99% pangaülekannetest tehakse internetipangas“ ning „99% avalikest teenustest on e-teenustena ööpäev läbi kättesaadavad“, muljetavaldavalt. Maailma mastaabis avaldavad need muljet ka praegu.
Personaalriik on aga digiriigist samm edasi, kus teenused on digitaalsel kujul kättesaadavad ning personaalriigis kohandatakse teenuseid vastavalt inimese eripäradele, eelistustele ja vajadustele. Personaalriigi eesmärk peaks seetõttu olema jõuda iga inimeseni, pidades silmas tema erisuguseid vajadusi – ka nendeni, kes ei kasuta internetti.
Loe lähemalt Arenguseire Keskuse väljaandest „Pikksilm“: https://arenguseire.ee/pikksilm/kuidas-kaotada-digilohe/
Viimased uudised
-
30.10 2025Raport: Iga neljas lapsevanem on laste õpingute toetamiseks kasutanud eraõpetaja abi
Arenguseire Keskuse tellimusel Eestis esmakordselt läbi viidud eraõpetajate kasutamise küsitlusest selgus, et koguni 28% lapsevanematest on kasutanud laste kooliõpingute toetamiseks eraõpetajat. Kõige sagedamini palgatakse eraõpetaja Ida-Viru, Harju ja Tartu maakonnas.