2040. aastal on Eestis kooliealisi lapsi ligikaudu kümme protsenti tänasest vähem, aga Tallinna ja Tartu linnapiirkondades on neid arvatavasti praegusest hoopis rohkem. Tavaliseks on saanud õppekeelest erinev kodune keel, hariduslikud erivajadused ja perede väga erinev sotsiaalmajanduslik taust. Õpetajatel on tulnud kohaneda sellega, et õpilased kasutavad kodutöödes tehisaru abi. Eesti koolides on kõrvuti töötamas viis õpetajate generatsiooni, igaüks oma väärtuste ja ootustega nii töökeskkonnale, tööhüvedele kui ka karjäärimudelile.
Konverentsil käsitlesime, mida tähendavad käimasolevad trendid õpetajate vajadusele ja õpetajakutse valinutele. Tutvustasime maakoolide, linnakoolide ning Tartu-Tallinna koolide tulevikustsenaariumeid ja arutasime, kuidas hoida ära hariduslõhe, tulla toime õpilaste kasvava mitmekesisusega, päästa maakoolid ning tagada kvalifitseeritud õpetajate järelkasv.
Arenguseire Keskuse hariduskonverents “Kuidas tagada õpetajate järelkasv?” toimus 22. novembril Riigikogu konverentsisaalis ja Worksupis.
Videoettekanded
22. november 2023
Tervitussõnad
Avasõnad
Koolide, õpetamise ja õppimise tulevik
(inglise keeles)
The Future of Schools, Teaching and Learning
Õpetajate järelkasvu trendid ja stsenaariumid
Kahekõne: milline on kool, õppimine ja õpetamine Eestis aastal 2040?
Kristina Kallas, PhD
Haridus- ja teadusminister
Jaak Aaviksoo, PhD
Endine haridus- ja teadusminister, endine arenguseire nõukoja liige
Vestlust juhib Arenguseire Keskuse juhataja Tea Danilov.
Koolide tõhusus ja seda kujundavad tegurid
Kaire Põder, PhD
EBS-i majandusprofessor
Triin Lauri, PhD
Tallinna Ülikooli avaliku poliitika dotsent
- Ettekande slaidid (pdf, 603 kB)
- Uuring “Koolide ja koolivõrgu efektiivsus”
Vestlusring: kas Eesti ühtluskoolist on saamas müüt? Kuidas tulla toime õpilaste kasvava mitmekesisuse ja koolide erineva lähtepositsiooniga?
Liina Kersna (Riigikogu liige, endine haridus- ja teadusminister (Reformierakond))
Kaarel Rundu (Tallinna Haridusameti juht)
Äli Leijen, PhD (TÜ õpetajahariduse professor)
Natalia Samoilova (Tallinna Linnamäe Vene Lütseumi direktor)
Vestlust juhib õpetaja ja MTÜ Alustavat õpetajat toetav kool asutaja Triin Noorkõiv.
Eesti koolivõrgu ruumianalüüs: kus on üle ja kus on puudu?
- Ettekande slaidid (pdf, 4,8 MB)
- Uuring “Koolide ja koolivõrgu efektiivsus”
Vestlusring: milline on maakoolide tulevik? Mida tähendab “rätseplahendus”?
Britt Vahter (Rõuge vallavanem)
Tõnis Lukas (Riigikogu liige, endine haridus- ja teadusminister (Isamaa))
Mario Mäeots, PhD (ettevõtte CTF Tech õppematerjalide looja ja koolitaja)
Egle Rumberg (Uulu kooli direktor)
Vestlust juhib Arenguseire Keskuse juhataja Tea Danilov.
Päeva juhtis Arenguseire Keskuse juhataja Tea Danilov.
Üritusega seotud uudised
-
05.01 2024Eesti maakoolide tulevik: kool ei tähenda enam koolimaja
Eesti maakoolide tulevik sõltub eelkõige kohalike avalike teenuste tervikvaatest ning õpetajakoolituse kättesaadavusest maapiirkondades, toob Arenguseire Keskus välja värskes lühiraportis “Õpetajate järelkasvu tulevik: maakoolide õpetajad aastal 2040”.