Eneli Kindsiko, PhD
Arenguseire Keskuse ekspertEneli kaitses doktorikraadi majandusteaduses Tartu Ülikoolis kõrgkoolide juhtimise teemal. Lisaks Arenguseire Keskuses töötamisele on Eneli ka jätkuvalt osakoormusega kvalitatiivuuringute kaasprofessor Tartu Ülikoolis. Tema senine peamine fookusteema on olnud kõrghariduse, teadussüsteemi ja akadeemilise tööturu väljakutsed, ent ta on olnud ka seotud juhtimisvaldkonna, ettevõtluse ja innovatsiooni alaste uuringutega. Metodoloogiliselt on Eneli spetsialiseerunud kvalitatiivsetele uuringutele. Ühtlasi on Eneli olnud ka aktiivne teaduse populariseerija Sirbis, Novaatoris, Äripäevas jt Eesti väljaannetes. Arenguseire Keskuses on ta õpetajate järelkasvu tuleviku ja kohalike avalike teenuste aeg-ruumilise kättesaadavuse tuleviku uurimissuundade juht.
Seotud uudised
-
06.10 2025Vaata salvestust! Seminar “Mida näitab gümnasistide õpiränne ja kuidas see on koolide tulemustega seotud?”
14. oktoobril 2025 toimunud Arenguseire Keskuse ja Haridus- ja Teadusministeeriumi ühisseminaril „Mida näitab gümnasistide õpiränne ja kuidas see on koolide tulemustega seotud?” arutleti, kas Eesti gümnaasiumiastme koolivõrk ja hariduskorraldus suudavad tagada kõigile noortele võrdsed võimalused või süvenevad hoopis piirkondlikud ja sotsiaalsed lõhed hea hariduse kättesaadavuses.
Seotud üritused
Eesti haridussüsteemi tugevust kinnitavad rahvusvahelised võrdlustestid, kuid kodumaised uuringud osutavad üha selgemalt haridusliku ebavõrdsuse kasvule. Noorte haridustee ja koolivalikud on tihedalt seotud pere tausta, elukoha, aga ka koolide erineva taseme ja mainega.
Eesti seisab valiku ees, kuidas hoida avalikud teenused kättesaadavana olukorras, kus rahvastik väheneb ja ressursid on piiratud – kas tugevdada kohalike omavalitsuste vastutust ja tulubaasi või otsida lahendusi koostööst ja teenuste kesksemast korraldamisest.
Oleme Eestis aastaid uhked olnud oma laste suurepäraste tulemuste üle PISA testides, mis näitavad meie haridussüsteemi tugevat taset rahvusvahelises võrdluses. Kuid samal ajal näitavad kohalikud andmed murettekitavat trendi: lapse edukus, näiteks matemaatika riigieksamil, on tugevalt seotud pere majandusliku taustaga, eriti ema sissetulekuga.


